Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2011 14:00 - Различен аршин в съда
Автор: starwoman Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 13252 Коментари: 31 Гласове:
-71


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 



Росен Ботев от Габрово убива баща си и получава 17 години затвор. В хода на делото се разбира, че жертвата всъщност е бил садист, който тормозел цялото си семейство. Това е потвърдено от съседи, при които синът често се криел. Също и от снахата Росица, която с очите си е видяла как свекъра й пребива с колан жена си, паднала гола на колене пред него.
Това не е първото, а поредното нещастие в семейството. През 2007г Бистра, дъщеря на садиста, се самозапалила и умряла. Майка й не могла да я прежали и след година починала от инсулт.
Останали баща и син, които постоянно се карали, най-вече за имоти. Така започнала и финалната свада. В един момент бащата грабнал бухалка, а синът се защитил с водопроводна тръба. Вторият се оказал по-сръчен. След време тройна психиатрична експертиза ще потвърди, че Росен е действал при самоотбрана и не е агресивен, а само незрял емоционално.
Убиецът прикрил следите като зазидал трупа в мазето. После сигнализирал за изчезването на баща си и четири месеца разигравал полицията по фалшиви следи. Накрая го засекли, че използва мобилния телефон на родителя си. А след като се провалил на детектора на лъжата, сам признал деянието си.
Получил 17 години затвор.
В същото време Валентин Иванов от монтанското село Доктор Йосифово убива възрастен човек, защото по-рано в кръчмата видял, че жертвата има пари в портфейла си Заради двеста лева го причакал в тъмна уличка и го пребил с кол. Няколко часа по-късно е заловен.
Убиецът и жертвата са роми, но от различни фамилии. Старецът е сред най-уважаваните хора в селото. Сочели са го за пример на децата. От най-ранна възраст започнал работа. Съвсем сам и напълно честно изградил къща-палат за семейството си. Отгледал три деца.
Убиецът е в другата крайност. От бедно, многодетно семейство, прехранващо се с кражби. Вече има редица арести и дори присъди.
В крайна сметка получава едва 12 години затвор.
Роднините на жертвата вече отсякоха "Даваме го на мешерето. Ромският съд не амнистира престъпниците с такива малки присъди".
Хората в селото са пощурели. За последната година това е третият убит пенсионер с цел грабеж. Знаят, че заради добро поведение престъпникът няма да излежи цялата си присъда и ще се върне още по-зъл от преди. Вече стягат собствена доброволна полиция, за да пази домовете им.
Като сравних тези два инцидента, не можах да си обясня как се е стигнало до различни присъди. При това по-тежкото наказание е за човек, който е действал при самоотбрана, след години тормоз от жертвата.
Същевременно закоравял престъпник напада невинен и уважаван човек, за да го ограби, но отнася цели пет години по-малко.
Тук не говорим за мутри, които са си платили за да се измъкнат.
Тогава къде е причината? Калпави магистрати? Недоизпипани закони?
Какъвто и да е отговорът, резултата никак не ми харесва.



Тагове:   полиция,   жертва,   грабеж,   аршин,   съд,   Убиец,


Гласувай:
236



1. katan - И трите случая са потресаващи!
28.03.2011 14:23
За жалост това е действилността у нас:(((.
цитирай
2. gwendoline - Интересно ми беше да прочета, макар че на финала и аз изпаднах в недоумение...?
28.03.2011 14:25
При всички положения за убийство ми се вижда малко наказанието и в двата случая, а за втория - просто е смешно!!
цитирай
3. mafani - Преди две години едно младо момче уби майка си и сестра си
28.03.2011 14:52
по особено жесток начин.
Дадоха му "промоционална" присъда от 15 години за двете убийства, защото си е признал и е искал дело по съкратената процедура.

Най-фрапиращият за мен случай остава онзи, при който шофьор бута на пешеходна пътека бременна в осмия месец и съпруга й. Бебето го вадят от мъртвата му майка, съответно крайно увредено от липсата на кислород, бащата умира след 8 месеца в кома.....шофьорът е осъден първоначалнто на 12 години, а после....условно...
цитирай
4. greatman - Действителност
28.03.2011 15:32
Нито е пръв, нито последен случай. Гаврите на българския съд нямат край. Те си имат своите малки думи и вратички, които са по-важни от живота на хората. Вече никой не се учудва на подобни дивотии. Повече ще се изненадам, ако стане нещо логично.
цитирай
5. vidimsvet - Хубавото е, че в монтанското село са ...
28.03.2011 15:40
Хубавото е, че в монтанското село са решили да правят собствена полиция. Така трябва да се действа и на други места. Щом държавните органи са безсилни ние ще поемем нещата в наши ръце.
цитирай
6. starwoman - За жалост това е действилността у ...
28.03.2011 16:28
katan написа:
За жалост това е действилността у нас:(((.

Да. После чакаме справедливи процеси. Не могат да се справят с дребните риби, а големите ще ги задавят.
цитирай
7. starwoman - При всички положения за убийство ми ...
28.03.2011 16:35
gwendoline написа:
При всички положения за убийство ми се вижда малко наказанието и в двата случая, а за втория - просто е смешно!!

И аз това си помислих. Бива милосърдие, но чак толкова.
цитирай
8. starwoman - по особено жесток начин. Дадоха му ...
28.03.2011 16:59
mafani написа:
по особено жесток начин.
Дадоха му "промоционална" присъда от 15 години за двете убийства, защото си е признал и е искал дело по съкратената процедура.

Най-фрапиращият за мен случай остава онзи, при който шофьор бута на пешеходна пътека бременна в осмия месец и съпруга й. Бебето го вадят от мъртвата му майка, съответно крайно увредено от липсата на кислород, бащата умира след 8 месеца в кома.....шофьорът е осъден първоначалнто на 12 години, а после....условно...

Това са шокиращи случаи, които могат да отчаят човек. Отдавна свикнахме с абсурдните присъди и не случайно хората избягват да се обръщат към съда. За какво ти е, след като почти сигурно няма да свърши работа?
цитирай
9. starwoman - Нито е пръв, нито последен случай. ...
28.03.2011 17:08
greatman написа:
Нито е пръв, нито последен случай. Гаврите на българския съд нямат край. Те си имат своите малки думи и вратички, които са по-важни от живота на хората. Вече никой не се учудва на подобни дивотии. Повече ще се изненадам, ако стане нещо логично.

Ужасно е, че книгите са по-важни от справедливостта. Не ги отхвърлям, но всички виждаме безумните присъди. Обикновено се казва "Платил си е". Само че в този случай е съвсем друго.
цитирай
10. demonwind - В първия случай
28.03.2011 17:13
грешката на убиеца е, че не се е предал веднага, а се е опитал да прикрие престъплението. В такъв случай, при подобен изверг, тормозил семейството си цял живот, е можел да получи дори условна. При втория случай убиецът е заловен почти веднага след престъплението, което според мен е предопределило по-малкото наказание.
Както и да е, и в двата случая наказанието е прекалено малко - както казах, в първия случай има налице укриване на тежко престъпление, а при втория се касае за рецидивист.
Чудно ми е обаче колко ли ще дадат на пияния Йоско за това, че уби двама души на пътя и дали няма да го съдят за убийството на "видния" ни картофопроизводител...
цитирай
11. cefulesteven - Ключът към подобно безумие е, че във ...
28.03.2011 17:17
Ключът към подобно безумие е, че във втория случай убиеца е ром. Истинска проява на ксенофобия към самите роми е, че да си ром, сякаш се приема като смекчаващо вината обстоятелство. Престъпността при тях се приема като нещо естествено. И ужасът ескалира.
цитирай
12. starwoman - Хубавото е, че в монтанското село са ...
28.03.2011 17:18
vidimsvet написа:
Хубавото е, че в монтанското село са решили да правят собствена полиция. Така трябва да се действа и на други места. Щом държавните органи са безсилни ние ще поемем нещата в наши ръце.

На вълка защо му е дебел врата? Макар че тук би трябвало държавата да си каже думата. Какво ще стане, ако всеки грабне сопа, нож, тръба или нещо друго?
цитирай
13. starwoman - грешката на убиеца е, че не се е пр...
28.03.2011 17:28
demonwind написа:
грешката на убиеца е, че не се е предал веднага, а се е опитал да прикрие престъплението. В такъв случай, при подобен изверг, тормозил семейството си цял живот, е можел да получи дори условна. При втория случай убиецът е заловен почти веднага след престъплението, което според мен е предопределило по-малкото наказание.
Както и да е, и в двата случая наказанието е прекалено малко - както казах, в първия случай има налице укриване на тежко престъпление, а при втория се касае за рецидивист.
Чудно ми е обаче колко ли ще дадат на пияния Йоско за това, че уби двама души на пътя и дали няма да го съдят за убийството на "видния" ни картофопроизводител...

Забавянето определено е било грешка, както и фалшивите следи, по които е пращал полицията. Тази реакция е нормална. Не съм я изпитвала, но ми звучи логично да направи куп глупости, защото през главата му са минали кошмарни видения относно бъдещето му.
цитирай
14. starwoman - Ключът към подобно безумие е, че във ...
28.03.2011 17:37
cefulesteven написа:
Ключът към подобно безумие е, че във втория случай убиеца е ром. Истинска проява на ксенофобия към самите роми е, че да си ром, сякаш се приема като смекчаващо вината обстоятелство. Престъпността при тях се приема като нещо естествено. И ужасът ескалира.

С ромите най-добре да се разправя мешерето. Така мисля аз. Всеки друг ще бъде обвинен в расизъм. Те самите най-много уважават именно този вид правораздаване.
цитирай
15. starwoman - Българските магистрати са недо...
28.03.2011 17:48
анонимен написа:
Българските магистрати са недосегаеми. Каквото и да надробят никой няма да им търси отговорност. При това положение нямат стимул да си вършат работата качествено. Всъщност имат стимул, но в обратната посока. Хора умират, а те сочат някакви букви и алинеи. Едновременно с това прибират черни куфарчета под масата. Някои дори спряха да се крият.

Мога само да се съглася. Съдебната система отдавна е намразена от хората. По-лошо от това не знам дали може да стане. Специално в правораздаването.
цитирай
16. neprosvet - Мисля, че грешите. Мешерето не се ...
28.03.2011 18:00
Мисля, че грешите. Мешерето не се занимава с роми. Мешере имат: конекрадци, калайджии, кошничари, купанари, джепчии и други по известни като - румънски цигани и при тях наистина има много строги присъди, които винаги се изпълняват. За тях мешерето е върховен съд, с която всеки се съобразява и няма мърдане.
За българското правосъдие и здравеопазване, просто не ми се коментира...отвратена съм...
цитирай
17. starwoman - Мисля, че грешите. Мешерето не се ...
28.03.2011 18:15
neprosvet написа:
Мисля, че грешите. Мешерето не се занимава с роми. Мешере имат: конекрадци, калайджии, кошничари, купанари, джепчии и други по известни като - румънски цигани и при тях наистина има много строги присъди, които винаги се изпълняват. За тях мешерето е върховен съд, с която всеки се съобразява и няма мърдане.
За българското правосъдие и здравеопазване, просто не ми се коментира...отвратена съм...

Цитирах думите на ром. Сина на убития. Аз нямам претенции да ги разбирам.
Дoста сме отвратените от българските институции. Очаквам още редица протести. Това вече за никой не е новина.
цитирай
18. crawler - Почакайте!
28.03.2011 18:52
Скоро няма да има хляб за ядене, така че за съда най-малко ще ни пука. Сега основно ромите крадат, но и ние натам ще тръгнем като гледам какво се задава.
цитирай
19. starwoman - Въпросната присъда на подсъдимия ...
28.03.2011 18:58
анонимен написа:
Въпросната присъда на подсъдимия Валентин Иванов, постановена от Монтанския окръжен съд по НОХД № 1/2011 година като първа инстанция, съм я обжалвал от името на частните обвинители и гражданските ищци /неговите наследници/ пред Апелативен съд - София, поради което същата не е влязла в законна сила. Само за уточнение - убития Момчил Георгиев бе един изключително достоен човек, когото имах честта да познавам лично, беше занаятчия - медникар, започнал дългия си трудов път на 15 години и чийто живот завърши трагично на 69 - тата му година, в една майска вечер през 2010. Трудно ми е да си представя по - честен и трудолюбив човек от покойния вече Момчил Георгиев. Неговия авторитет беше безспорен и несъмнен, той даваше изключителен личен пример на добър гражданин, работник и родител. Мир на праха му.

Много се радвам, че се включи човек, който го е познавал лично. Значи правилно съм го описала. Жалко за случилото се. Такива хора би трябвало да доживеят спокойни старини, а не както е станало. Мир на праха му!
цитирай
20. starwoman - Скоро няма да има хляб за ядене, така ...
28.03.2011 19:15
crawler написа:
Скоро няма да има хляб за ядене, така че за съда най-малко ще ни пука. Сега основно ромите крадат, но и ние натам ще тръгнем като гледам какво се задава.

Думите ти звучат като пророчество. Не е трудно да се предвиди.
цитирай
21. creatura - Съдебната система е най - слабата ...
28.03.2011 19:38
Съдебната система е най - слабата нишка в структурата на държавата.Лошото е,че състоянието и влачи надолу и всички останали звена.Закона е един,но съдиите го прилагат по свой начин,което е недопустимо.Мафия в България има и името и е СЪДЕБНА СИСТЕМА.
цитирай
22. dmv - Върховенството на ЗАКОНА за съж...
28.03.2011 20:33
Върховенството на ЗАКОНА за съжаление много често не прави разлика,макар да е ясно каква е и какво е решението,но така,много пъти на много хора им се разминава,въпрос на пари,а после на съвест.Другото гадно в тази работа е,че по никакъв начин хората извършили престъпления от тежък характер съвсем съзнателно не се чувстват виновни и няма никакво разкаяние.Освен това хора убили на пешеходната пътека някого пияни зад волана,дали са по различни от други такива убили някого за удоволствие?!Но както казах имаш ли пари,"отърваш" нещата,остава само съвестта ти после да работи,ако имаш такава де...Не оправдавам никой извършил убийство,но едно е да са те тормозили и да си "отсвирил" насилника си в крайна сметка,друго просто да убиеш и изнасилиш някоя възрастна жена и да й земеш 12 лева...тези вторите...би им било малко смъртното наказание...Но им дават по 10 години,понеже не било рецидив или пък някой си признал?!Тоест,ако аз "унищожа физически някого" демек ликвидирам,но все пак убедя съда,че съм психически лабилен или дори психотично разтроен,ше ме подържат в лудница некое време и после,айде пак?!Има такива десетки случаи,някой насякъл някого с брадва и го обрал ,ма понеже бил малолетен,луд или просто направил пълни самопризнания,лека присъда..а други,обрали вила понеже нямат пари им лепват 15 години,били рецидивисти?!Изумително нали...
цитирай
23. tit - "...справедливостта само понякога, макар и рядко възтържесктвува..."
28.03.2011 21:30
"Филаделфия"
Вървим по този път, и то не от сега. Дикенс има цял роман, не си спомням сега, чии беше разказът със двамата договарящи се зад вратат адвокати /на Вазов, май/.
В решенията на съдиите винаги има и личен елемент, после повечето присади подлежат на обжалване, да му мислят Върховните. Нищо ново, но това не е успокоително!
Докато чувствот за мяра и справедливост не сатане вътрешен еталон, съдиите все криво ще мерят!
С което не казвам, че са много свят, просто по-рядко да ни се налага да опираме до тях!:)
цитирай
24. sedrun - :(
29.03.2011 09:06
Мътна и кървава. Това е действителността в България. Обичам да говоря и да чета за хубави събития, но напоследък са рядкост. Изглежда няма да настъпи промяна. Освен към по-лошо.
цитирай
25. cchery - Огромен контраст наистина.....
29.03.2011 09:59
Не знам дали има смисъл да се казва и пише нещо.......
цитирай
26. napeto - да
29.03.2011 12:20
cefulesteven написа:
Ключът към подобно безумие е, че във втория случай убиеца е ром. Истинска проява на ксенофобия към самите роми е, че да си ром, сякаш се приема като смекчаващо вината обстоятелство. Престъпността при тях се приема като нещо естествено. И ужасът ескалира.
Мисля, че българите са репресираните и подложени на геноцид. Понякога ми се иска да съм циганка, недосегаема за Електрото , ВиК-то , данъчните и всички на които ние българите сме РОБИ....
цитирай
27. momchil - Причината е много проста. В унив...
30.03.2011 02:31
Причината е много проста. В университетите и в съда все още властва пролетарската логика. Щом е беден значи трябва да сме милостиви. Пък и нали е убил богат човек, какво толкова.
А самоотбраната в България е само за парлама. Единственият оправдан за убийство при самоотбрана е бизнесмена Еди Минасян. всички останали са осъдени. Това се прави съвсем целенасочено за да се насажда страх и нежелание на хората да защитават имота и честа си. Това е политика на завоеватели каквито са комунистите и след тях всичко върви по инерция.
Ако истинската самоотбрана се насърчаваше нямаше изобщо да имаме ромски проблем.
цитирай
28. mednorog - Като че ли
31.03.2011 17:04
ще е най-добре да закрием държавата. Лошите неща вече значително надвишават добрите.
цитирай
29. cefulesteven - Днес докато правих електронното на ...
16.06.2011 19:13
Днес докато правих електронното на медията в която работя, просто ми се изправи косата. Уж съм свикнал, но случая беше такъв, че дори мен шокира. Виновникът е осъден условно. Вярно, той на преклонната възраст 80 години, но за извършеното, просто нямам думи. Сега не мога да го пусна, но утре, като излезе електронното, ако има време ще публикувам статията.
цитирай
30. hristo27 - Един случай, след който правдата ...
08.10.2011 14:40
Един случай, след който правдата възтържествува:
Преди около 20 години циганин изнасили и уби по брутален начи баба на 80 години. И макар и рецедив, след излежаване на 8 години в затвора му намалиха присъдата /за добро поведение!/. Две седмици след това, циганинът в тъмното е отивал с лек автомобил /най-вероятно/ отново да върши престъпления, но ТИР го е замазал като гербова марка в громно крайпътно дърво!
цитирай
31. hristo27 - Няма да ме учуди едно или друго ре...
14.10.2011 14:17
Няма да ме учуди едно или друго решене на съда.
Бил съм свидетел /като присъстваш зрител/ на дело, в кето адвоката за една бройка да убеди съда, че жертвата, а не убиецът /при това рецидивист/е била виновна за собствената си смърт.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: starwoman
Категория: Политика
Прочетен: 324586
Постинги: 26
Коментари: 647
Гласове: 1867
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930